DigitalNorway > Feed > Design thinking.....hva er det?
in Design Sprint DigitalNorway
1 month ago

Design thinking.....hva er det?

I min forrige jobb benyttet vi oss ikke av Design Thinking. Det førte til at jeg ikke satte meg inn i hva metoden egentlig var. Nå, i dag, som ansatt i DigitalNorway er dette nærmest et buzz-ord som jeg hører hele tiden. Jeg deler selvfølgelig mine opplevelser i ny jobb med familie og venner og har nevnt Design Thinking flere ganger og opplever at folk aner ikke hva dette handler om. Jeg har derfor fått et forklaringsproblem. Jeg sliter ikke med å fortelle hva vi gjør, men bakgrunn for metoden har jeg ikke. 

I dag ramlet jeg over en fin podcast om Design Thinking som er laget av Oslo Business Forum og Atea, med tittelen "Design thinking - får flere mennesker ut på tur. Podcasten er et intervju med Mette Habberstad fra Den Norske Turistforening, Linda Vik og Silja Nyhus - begge fra EGGS. Den handler om et prosjekt de har gjort sammen for DNT. Podcasten starter med å forklare bakgrunnen for metoden før den går inn på hva DNT og EGGS brukte den til. Totalt 22 interessante minutter som gir innsikt i både bakgrunn for metoden og et kult case. 

Denne kommer jeg til å sende til mine venner som lurer på hva dette egentlig er, og jeg anbefaler deg å gjøre det samme om du også har nysgjerrige, uinnvidde venner :-)

Last ned podcasten her: https://podcasts.apple.com/no/podcast/teknologi-av-og-for-mennesker/id1448709858?l=nb&i=1000437381103

Foto:  Daria Nepriakhina on Unsplash

9
last 1 months ago
Thread
Ikke medlem ennå? Registrer deg i dag – helt kostnadsfritt!

Som medlem kan du:

• Utvide ditt nettverk og knytte kontakt med likesinnede 
  • Øke din digitale kunnskap, innflytelse og innsikt 
  • Lære av andres erfaringer, praktiske verktøy og metoder 
  • Utforske nye fagfelt og ta del i diskusjoner 
  • Bli inspirert til handling
    To read articles you will need to
    signup or login.
    It's totally free!
    By signing up, you agree to our terms of service and privacy policy