DigitalNorway > Feed > Siste skrik innen vaksine?

Siste skrik innen vaksine?

Var nettopp på en liten ferietur, og hadde en svært positiv opplevelse i forkant av dette. Kom plutselig på at jeg ennå ikke hadde klart å få ny dose stivkrampevaksine på plass. Denne varer kun i 10 år - sjekk gjerne helseappen for å se utløpsdato på din egen (her burde det vel komme på plass en slags varsling fra myndighetene når vaksinen går ut?). 

Ikke helt bra timing av meg å komme på dette dagen før avreise, men etter noen kjappe google-søk kom jeg over flere online-leger der jeg kunne videochatte med legen og få resepten tilsendt direkte til Apotek1 - der de også kan sette selve vaksinen. Hadde ikke fått med meg at apotekene gjorde dette selv; smidig! 

Jeg kunne sikkert fått samme utfall ved å gå innom fastlegen eller legevakten - men det hadde betydd ganske så mye ventetid for min del, så her var jeg godt fornøyd med å betale litt ekstra for å kutte ned tidsbruken.

Askeladden, som står bak blant annet Cutters, Squeeze og Dr. Dropin tjener godt på å forenkle bransjer; ved å kutte ut resepsjonen ved at folk bestiller massasje selv, kutte ut unødvendig hårvask hos frisøren, og kutte ventetiden man vanligvis har hos fastlegen, sitter brukerne igjen med tjenester som kan oppleves sømløse og enklere enn de "vanlige" leverandørene. 

Ser du flere områder der man kan korte ned på tidsbruk mot litt ekstra betaling, eller der man kan kutte andre ledd som egentlig bare er forstyrrende? 

Thread
Ikke medlem ennå? Registrer deg i dag – helt kostnadsfritt!

Som medlem kan du:

• Utvide ditt nettverk og knytte kontakt med likesinnede 
  • Øke din digitale kunnskap, innflytelse og innsikt 
  • Lære av andres erfaringer, praktiske verktøy og metoder 
  • Utforske nye fagfelt og ta del i diskusjoner 
  • Bli inspirert til handling